مژگان نوشت

جذابیت های زندگی بنده :)❤

مژگان نوشت

جذابیت های زندگی بنده :)❤

مژگان نوشت

❤چالِ لبخندِ تو دائم...حالِ خوبت مستمر!

❤❤اینجا بعضی حس و حال هام،عقاید و خاطراتم رو مینویسم. (چیزی مثل یک دفتر خاطرات)

❤❤❤دل را به خدا بسپار :)

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی

پادکست فوق‌العاده

پنجشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۷، ۰۱:۱۷ ب.ظ

+چند روزیه سعی میکنم تقریبا هر روز قرآن بخونم. حس بیییی نظیری داره قرآن خوندن. 

+یک پادکست از سایت ناملیک گوش کردم راجع به دژاوو که توی ادامه مطلب راجع بهش مینویسم. خیلی خوب بود.

+دیشب با مامان و خواهرم و کیانا رفتیم سینما فیلم هزار پا رو دیدیم که خیلی خنده دار بود. 

+امروز بعد کلاس زبان یکم اتاقمو مرتب کردم ، الانم میرم ناهار بخورم و بعدش شاید کتاب بخونم و عصر حتما دیفرانسیل خواهم خوند. 

 

+اول اینکه داده ها اول وارد حافظه کوتاه مدت میشن بعد بعضا میرن توی حافظه بلند مدت و بعضا حذف میشن اما گاهی بعضی داده ها مستقیما وارد حافظه بلند میشن و این باعث میشه فکر کنیم این اتفاق تکراریه در صورتی که همون لحظه اتفاق افتاده. 

+بعد اینکه گاهی یه چیزی رو میبینی اما زیاد بهش توجه نمیکنی مثلا توی اتاق یه هتل یه گلدون میبینی، بعد در جایی دیگه میری هتل و توی اتاق یه گلدونه و مغزت اطلاعات اون دفعه که شبیه اینه رو نشونت میده،برای همین فکر میکنی تکراریه .

+یا اینکه وقتی چیزی رو میبینیم اطلاعات از چشم به بخش پشت سری مغز میرن و در این مسیر دو تا نسخه از امن. وجود داره که یکی به بخش خوداگاه نغز (لایه های بالایی) و یکی به بخش ناخوداگاه مغز (لایه های زیرین) میره و معمولا این دو نسخه همزمان تحلیل میشن اما گاهی یک نسخه(عموما نسخه بخش ناخودآگاه) زودتر تحلیل میشه و وقتی قسمت خودآگاه تحلیلش میکنه ما فکر میکنیم تکراریه درحالی که قبلا تحلیل شده نه اینکه قبلا هم دیده شده باشه. 

+یه چیزی که من خیلییییی از بچگیم درگیرش بودم این بود که وقتی یه کلمه رو خیلی بگی معناشو از دست میده و همیشه قکر میکردم فقط برای من اینجوره تا اینکه توی یه کتابی جایی در حد اشاره ای گذرا دیده بودم همچین چیزی هست اما مطمئن نبودم همینی باشه که من فکر میکنم. اما توی این پادکست گفته شد که وقتی یه کلمه رو هی میگی نورون های مربوط به اون بخش خسته میشن و کم کم عملکردشون ضعیف میشه. 

+یه چیز دیگه اینکه گاهی کلمه ای نوک زبونمونه اما نمیتونیم بگیمش . این مال موقعیه که مغز حدود کلمه رو میدونه و کلمه هایی مثل اون رو میاره توی ذهن اما کلمه های دیگه رو خارج میکنه و گاهی دقیقا خود کلمه ای که میخوایم رو هم از دسترس خارج میکنه برای حل این قضیه باید به کلمه های نامربوط فکر کنیم . 

واقعا خیلییی این پادکست جالب بود به نظرم .اینم لینکش.اولین باری بود که توی این سایت پادکست گوش میکردم اما اخرین بار نخواهد بود. :) و البته کلا پادکست خاصی به جز چند تایی از یک خواننده و اگرم چیزی گوش‌ کرده باشم یادم نباشه، گوش نکرده بودم تا حالا. تا اینکه محیا توی اینستا این سایت رو معرفی کرد و بهش سر زدم . 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۱
مژگان ❤😻

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">